mp3 kulisi

İstanbul’da Paskalya sevinci - DW Türkçe

17682 İzlenme
Benzer Videolar
İstanbul’da Paskalya sevinci - DW Türkçe Açıklama
Bugün Hristiyanların en eski ve en büyük dini bayramı olan Paskalya kutlanıyor. Türkiye’de yaşayan Rumlar, Ermeniler ve Süryaniler yıllardır misafirperverliğe ve sofraya önem veren bu geleneği sürdürüyor. DW Türkçe ekibi olarak gayrimüslimlerin yoğun olarak yaşadığı Feriköy’de Paskalya hazırlıklarını görüntüleyip iki ailenin sofrasına ve evine konuk olduk. Kimi için çocukluk anıları, kimi için oyun ve eğlence, kimi içinse bir araya gelip hasret giderme anlamına gelen Paskalya üç nesil için de sevince dönüşüyor. Haber: Pelin Ünker / Kamera: Ethem Tosun

YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın: https://www.youtube.com/dwturkce
Kullanıcı Yorumları (İstanbul’da Paskalya sevinci - DW Türkçe )
  1. helin Kayıkçı

    Çook güzel ya

  2. SƏRXAN AVROPA

    gavur bayrami

  3. Tekno Chanel

    Allah paskalya kutlayanları hidayete erdirsin ve hayatlarının geri kalanının bir müslüman olarak geçirmeyi nasip etsin...

  4. Kemal Kılıçdaroğlu'nun askerleriyiz

    Ermenilere hakaret eden milliyetçiler burdamısınız?

    ezra b

    yok senin böyle niyetin varsa o ayri

  5. MMORPG LOVER

    Selam hristiyan arkadaşlar, bir dine baglı degilim ama bayramınız kutlu olsun :)

  6. Bahar Karamanlı

    Yumurtaların görüntü çok güzel

  7. Türk Islam

    Gavur sevici picler ulkemi sarmis. Munafiklar

  8. Doc Brown

    Birşeyin farkındayım: Biz Türkiye'de hıristiyanların paskalyasını kutluyoruz. Ama almanyada almanlar bizim ramazan ya da kurban bayramımızı kutlamıyorlar. Almanya doğumluyum, bir kere bile duymadım

    Simenzss

    Anadolu topraklarında Hristiyanlar bizden yüzlerce yıl önceden beri varlar ama biz Almanya da ne kadar varız? O yüzden normal yani

    Doc Brown

    @Simenzss mantıklı düşünce. Birde şu: türkiyedeki kutlayanlar hıristiyan türkler. Almanlarda hıristiyan, onlar neden bizim bayramımızı kutlasınlarki...

    Jake Wuyt

    Avustralya'da yaşıyorum. Her sene müslamanların bayramlarını kutluyorlar. Hatta bazen müslümanların yogun oldugu yerlerde devlet/belediye eliyle iftar filan da yapıldığı oluyor muslumanlar icin

    Doc Brown

    @Jake Wuyt helal olsun ozaman. Almanya malesef öyle değil.

    2010lar

    Yoo kutlanmıyor Türkiye'de

  9. Nihat Hamza

    Sokaklarda kan akıyor heryer bağırsak ve bok kokuyorsa hastaneler hınca hıc doluysa ufak tefek hisse kavgaları varsa istanbulda kurban bayramı demektir. 😬😬😬

  10. Vadiusseyl

    Hristiyan yurttaşlarımızın bayramı kutlu olsun

  11. Mucahid Eryilmaz

    Bogunu niyiyin

  12. Possitive Guy

    Sondaki abinin Allah demesine sasirmaniza gerek yok. Istanbul'da yaşayan Rumlardanim; yaraticimiz için Allah ve Rab isimlerini kullanıyoruz. Yaşanılan coğrafya ile kültür ile alakalı bir durum. Ayrıca inşallah, maşallah gibi kalıplari da her zaman kullanırız :)

    Arthur Ateş

    Possitive Guy aynen öyle kardeşim 1453ten beri birlikteyiz ve mutluyuz

    Possitive Guy

    @Arthur Ateş kesinlikle 👍

  13. Vito Corleone

    Bu kanalın yorumları kalite kokuyor

  14. interviewer

    Paskalya aşktır

  15. Baran Yaman

    Hıristiyanlar ama adam allah diyor

    Mermimo Momo

    Baran Yaman Çünkü Allah İslama özgü bir kelime değil. Allah Arapça dilinden gelir ve "tanrı" anlamına gelir. İslamiyet ve Kuran Arapça ile indirildiği için biz de Arapça olarak almışız. Lütfen azıcık araştırma yap da öğren.

    Baran Yaman

    Teşekkürler mermino momo

    Baran Yaman

    Ara ara sohbet edelim olur mu bu konularla ilgili ha bir de çok özel olmazsa birşey sorucam Sen hıristiyan mısın

    Mermimo Momo

    Baran Yaman Hayır Hristiyan değilim.

  16. Ekimoglu

    Bugun "Osmanli torunuyuz" diye ortaya dusmus olan güruhlar aslinda Istanbulun erken Cumhuriyet doneminde ayri bir nitelik de devam eden Osmanli kimligini kayip etmesinin en temel sebeplerinden biri. Bunun Turk olmalari ile de alakasi yok; Osmanlinin egitimli medeni Turk sehirli kesmini ve eski Istanbul ailelerini resmen yok ettiler. Cumhuriyeti de yaratan bu egitmli, sehirli Turk toplumuydu. Onlarin yerine sagolsunlar ne oldugunu kim oldugunu bilmeyen, Osmanliyim diye bedevi taklidi yaparak gezen nefret ve kin dolu bir toplum olustu.

  17. fossacakyuz

    Yumurta ziyanlığı !!! ( Çoban unitedlara not ; senede 2-3 kez Ermeni kiliselerine giderim cenaze için --- yani çok gayrimuslim tanıdığım var )

  18. cembelo cem belo

    Gayrımüslüm demek çok yanlış müslüman demek allaha inanan demek hristiyanlarda allaha inanırlar yani onlarda müslümandır insanlara bu bilgi tv kanallarında kamu spotu yada okullarda öğretilmeli...

  19. Faruk Akarslan

    Lan şu yobazlığı bırakın allahın yarattığı dini allahın gönderidiği peygamberi siz kimsiniz de hiristiyanlığa düşmanlık besliyorsunuz ? Allaha düşmanlık beslenmekten ne farkı var ? Şu iğrenç politikacı ları bırakın takip etmeyi siyasal dinciliğide bırakın bu dünyada başkasının dini kendisini ilgilendirir beni iyi insan olması.

  20. G Kks

    Frohe Ostern wünschen wir euch allen

  21. Planner

    Bro nedir bu paskalya olayı?

  22. Ulucan Öztürk

    Çok güzel 👍🏻

  23. Berke Uslu

    Paskalya bayramları kutlu olsun. Umarım ileride daha güzel bayramlar görürler.

  24. Mishima

    Paskalya metin2deki event sanıyodum vaybe gerçektende varmış böyle birşey çok cahilim.

    Takoz İrfan

    Aynwn bende metin2de ogrendim hahahaha

  25. Berkay Oguz

    🐰 🥚 🖍 🥧 ☦ 😍

  26. Fikret Nart

    Kim ki Elçilerin Arasını Açmıyor, Doğruya ulaşmıştır.

  27. Fikret Nart

    Selam olsun, Akleden Bireylere.

  28. OCEAN FOX

    Kalbinin güzelligi yüzüne vurmus, sevgili TALYA TUR kizim... 2:53 Nice Paskalyalar sana .. O yüzün hep gülsün.. Tüm insanlari hep sev.. Elindekileri herkesle paylas.. 🥚🐣🐇🐥🥚🐔🍀😍❤️️🍫🙏

  29. mehmet emir erdoğan

    5:05 😂😂

  30. Latif Can

    Happy Easter,Frohe Ostern

  31. Tino Tarantino

    İnsanlar çıldırmış şu saçmalığa bak bir de bayram diye kutluyorlar utanmadan rezillik önce bi karar verin babanız kimdir nedir isanız kimdir nedir kutsal casper kim tam gerizekalılık yaptığınız israilin oğlu iza sizi şey etsin kutsasın god bless gerizekalıları

    Tino Tarantino

    Amen amın

    Mc Ryan Apostle

    Kardeşin fazla sıkma kendini bu günlerde geçecek , üzülme.

  32. Milk Shake

    Paskalya bayramınız kutlu olsun yurtdaşlar.

  33. Anatolia Eagle

    Hristiyan Anadolulu/Türk kardeşlerime esenlikler.Biz kardeşiz kan kardeşiyiz biz önceden pagandık Kimimiz müslüman oldu kimimiz hristiyan kimimiz Ortodox- Catholic kimimiz Alevi-Sünni ama hepimiz ayni Dili konuşuruz aynı yemeği yeriz.Bu arada Sizin ilahilerinizi çok seviyorum ve Yakında Türkiye turuna cıkıp kliselerinizi ziyaret edicem.tekrardan esenlikler Dinsiz bir Deist olarak.

  34. Alperen E

    Kutlu olsun

  35. humming bird

    ne güzel insanlar... naif ve kibar... gerçek istanbulun sahipleri onlardır.

    ezra b

    gerçek İstanbul'un sahibi türkler gayrimüslimler vs. dir tarih bilgini güncelle burda da ayrim yapacak cümleler kurma

  36. Sinan EREN

    Ostara (doğada yeniden doğusu simgeler) keltler(gaul, galat) için önemli bayramdır.

  37. Ramiz Dayı

    OSMANLIYA ÖZENİPTE BİZ HRİSTİYANLARI KAFİR DİYE AYIRANLARA SESLENİYORUM OSMANLI İMPARATORLUĞU BİZLERE DEĞER VERİRDİ SİZLER BİZLERE DEĞER VERMEYEREK OSMANLIYA İHANET EDİYORSUNUZ KENDİNİZE GELİN BİZ RUMUZ BU TOPRAKLARDA YÜZYILLARDIR YAŞIYORUZ VE SİZİN DİLİNİZDE KONUŞUYORUZ NE İSTİYORSUNUZ BİZDEN

  38. Ugur Tanriverdi

    Ne güzel insanlar 💓💓💓maşallah

  39. Cem Yildiz

    Burada Berlin'de Paskalya demek, ates yanan bir meydanda Currywurst ve bira tüketmek anladigim kadariyla, tabi Rewe'den Edeka'dan cikolata tavsan ve hazir boyanmis yumurta da aliyorlar. Cogunlgun da burada Türkiye'deki Ermeniler gibi Paskalya'nin ne oldugu konusunda pek fikirlerinin oldugunu sanmiyorum. Türkiye'de malesef azinliklar cok cok azaldi, Türkiye'de üc bes semt disinda bu insanlari taniyan cok kisi yok, tanisalardi uzayli olmadiklarini farkederlerdi. Yahudilerin Hamursuzu, Hristiyanlarin Paskalyasi, Yezidilerin Charshama Sari Sali bayrami kutlu olsun.

  40. Eren

    Bayramınız kutlu olsun

  41. sercan doğru

    mutlu bayramlarını olsun dostlar...

  42. Mehmet Demirci

    Konu Müslüman olmayanlar olunca herkes pamuk şekere dönüyor bu kadar yabancı sevdasının zararlı olduğunu düşünüyorum

    taksim pera

    Senin için musevi ve Hristiyan komşun oldumu olmuş olsaydı anlardın Müslüman malına karına göz diker ama onlar da bu yok işte neyse nedesem anlamıcaksın

    Seek the Truth

    eskiden fakir biriydim müslüman karına kızına göz diker ama bunlarda o yok mu.Hadi ama yapma lütfen avrupalıların Amerika kıtasında milyonlarca kızılderiliyi katletmesi Japonlara 2 tane atom bombası atıp saatler içerisinde yarım milyon insanı öldürüp bir o kadarını da yüksek radyasyondan sakat bırakmaları Fransızların cezayir ve ruanda da 6 milyon insan öldürmesi İngilizlerin hindistanda yüzbinlerce insan öldürmesi ve sırf İngiliz tekstil sanayini geçmesinler diye hindli terzilerin parmaklarını kesmeleri Yunan komutanın kurtuluş savaşında Yunan askerlerinin tecavüz Ve yağma hakkı vardır demesi ispanyol ve portekizlerin Meksika Ve Brezilya’da yaptığı katliamlar hitlerin 6 milyon yahudi öldürmesi İspanyolların haçlılar İle birlikte yine İspanya’da milyonlarca yahudi ve müslüman öldürmesi.Hiç kusura bakma ama sen gerçeklerin peşinde değilsin medyada sana anlatılana bakıyorsun sadece aklını kullanmayı denemiyorsun.Elbette yapılanlar yüzünden tüm hristiyanlar suçlanamaz Ancak şu bir gerçek ki tarihin en kanlı Ve acımasız dini grupları hristiyanlardır ve tarihin en kanlı dini hristiyanlıktır.Ama medya Ve filmler etkisi ile çok güzel algı operasyonunu yaptılar yaptığı filimler İle Japon’ları canavar Ve odun kafalı laftan anlamaz insan olarak gösterdiler hiroşima ve nagazikiyi unutturdular kızılderilileri kafası yüzen vahşi İnsanlar olarak gösterdiler yaptıkları katliamı unutturdular.

    fossacakyuz

    Bizim toplumumuzda eziklik had safhada !!! Yabancıların sikini bulsalar kafalarına taç diye takarlar.

  43. severus snape

    Barış içinde, hep beraber nice bayramlara🧿🎈🌹

  44. Ege Günalp

    21 Nisan Katoliklerin ve Gregoryen olan Ermenilerin paskalyasıdır. Rumların ve Süryanilerin mezhebi farklı olduğu için 28 Nisan'da kutlarlar. (Her sene tarih değişir Ramazan ayı gibi.)

    fossacakyuz

    Ruslarda 1 hafta sonra

    Ege Günalp

    @fossacakyuzOnlar da Ortodoks ya ondan.

  45. Atakan Baltacı

    adam allah sağlık versin diyor orda ben koptum ya S:ADASDasdasdas

    franks toe knife

    Atakan Baltacı hakkaten ya 😀

    Atakan Baltacı

    @Seek the Truth tamam

  46. מוגיאהיד שאהין

    İyi ki varsınız, sizler bu ülkenin farklı renklerisiniz ♡

  47. Tuğrul

    Türk olup din değiştirenlerin en çok tercih ettigi protestan cemaati oluyor. Daha serbest olmasi etkili herhalde. Videoda katılmadığım nokta rumlar denmiş muhtemelen yunanlilar kabul edilmiş yalniz Rum bundan ibaret değildir bölge adidir. Başta Ortodoks Gagauz ve karaman Türkleri olmak üzere tüm vatandaşların bayramını kutlarım

    Jsjsils Vdmsksvs

    Neden basta Türkçe konusanlar halklarin bayramini kutluyorsun? Ayni sekilde diger halklarin da bayramini ayni sekilde kutlayabilirsin....

  48. H F

    Kendi din lerini yasasinlar.amaaa

  49. lili N.

    Bayramınız kutlu olsun.

  50. pccopat85

    Aşure günü, ramazan bayramı, kurban bayramı... Olsa video yapmazsınız... İşinize gelmez tabi. İslami motifleri gelenekleri... görmezden gelirsiniz. Avrupa'nın tutumu budur işte. Kendi ülkelerinde cami yapımına minarelere izin vermeyip, ülkemizde sözde diğer dinlere toleranssızlıktan dem vururlar...

    pccopat85

    Rumeysa Öztürk her Türk kanalında haber var derseniz tamam ama BBC dw de yok. Gözüme batan dw ve BBC gibi kanalların islama ait herhangi bir motif veya geleneği böyle güzellemeler yapıp yayınlamaması. Ama bunların avukatlığını yapan müslümanlar oldukça Körfez ülkelerindeki miskin araplar gibi bu lokmayı yutan çok olur. Aklınızı kullanın. Noeli kutladık hadi bakalım paskalyası geldi yetmedi bir de yahudi yortusu geldi hadi bir de Aziz patriki geldi... daha da tehlikesi dinlerarası diyalog kafası. Fethullahın tayfasının mirası... Ben özetle iki şeye dikkat çekiyorum: 1. Yabancı yayın kuruluşlarının inceden inceye misyonerlik faaliyetleri ve güzellemeleri 2. Bu yayın kuruluşlarının İslami motiflere geleneklere kasıtlı olarak değinmemesi, islamı terörizm ve saldırganlıkla kötüyle eşleştirme gayreti. Bunlardan hangisi gözünüze batar bilmem ama enayi olmamak lazım. Dediklerimle yabancı düşmanlığının alakası yok.

    Rumeysa Öztürk

    Not : Ülkemizde bir tane bile kullanılabilir krematoryum olmaması tolerans seviyemizi göstermeye yeter.

    Mc Ryan Apostle

    Avrupaya kredilerle , faizlerle cami yaptıran biz değiliz sizsiniz beyfendi.

    Rumeysa Öztürk

    @pccopat85 o kadar şey yazıp "dediklerimle yabancı düşmanlığının alakası yok" diye bitirmeniz çok ironik olmuş. Ama bunu görebileceğinizi zannetmiyorum zaten bu yüzden yazdıklarım da anlamsızlaşıyor ama boş yere de olsa yazıyorum işte(bunun son olması dileğiyle). Sadece sizin tahammülsüzlükten ne anladığınızı sormak istiyorum. Aslında herkesin aklında başlayıp biten ve başkalarının istese de "gerçekten" değiştiremeyeceği bu inanç meselesini bir "tehlike" olarak görmeniz tahammülsüzlük değilse nedir mesela? Şu kadarını söyleyeyim; eğer bu mevzu sizin için bu kadar önemliyse hemen hemen aynı temele sahip semavi dinler yerine teizm dışındaki şeylerden endişelenin. Misyonerlik artık o kadar etkin değil çünkü 21. yüzyılda bir insan dini sorgulamaya başladıysa benzer dinlere yönelmek yerine muhtemelen ateist, agnostik veya en kötü deist olur. Aksi nadirdir. Tabi siz ülkemizde doğar doğmaz herkesin kimliğine İslam yazıldığı gerçeğini göz ardı ederek Türkiye'nin %99'u müslüman yalanına ve ciddiyetsiz haber kanallarının Avrupa'da insanların akın akın İslam'a koştuğu haberlerine gönülden bağlı biriyseniz zaten size hiçbir şey anlatamam ve konuşmayı devam ettirmem.

    pccopat85

    Rumeysa Öztürk ben uzun yazınızı tenezzül edip okudum. Yalnız bu ukala tavrınız ve beni kategorize etmeye çalışıp profilleme gayretiniz asıl ironik konu. Sizin dimağınızdaki categori yelpazesi içerisinde beni konumlandıracağınız bir kategori bulunmamakta küçük hanım. Ben defalarca yukarıda ne demek istediğimi tekrar anlattım ama siz beni konumlandırdığınız yanlış kategorinin iddia ve eğilimlerine cevap niteliğinde gene yazmışsınız. O yazdığınız iddialar veya ruh hali içerisinde değilim, benzer görüşe de sahip değilim. Bu bakımdan benim yazdıklarıma ama sadece yazdıklarıma odaklanırsanız belki anlayabilirsiniz zira yazdıklarım çok açık ve net. Önceki yorumdaki son paragrafı okuyabilirsiniz. Yalnız dediğim gibi sizin günlük yaşamınız ve insani ilişkileriniz için tavsiyem kişileri kafanızda profilleyip “hmmm şu xcidir veya x segmentindedir, hadi bakalım şu x segmenti böyle böyle düşünüyor sen böyle diyorsun ama aslında böyle böyle düşünüyorsun” yaklaşımına girmeyin. Düşünce ve tanıdığınız insan yelpazesini çeşitlendirin... Bir de karşınızdakinin titrini bilmeden de meh meh yorumlar yapmazsanız. Komik duruma düşmezsiniz. Dediğim gibi kıymetli vaktimden size ayırdığım son birkaç dakikadır bu. Yaşam basit değil, basit de düşünmeyin. Kolaya kaçmayın.

  51. HALDUN ATAŞ

    Tüm Hristiyan aleminin paskalya bayramını kutlarım. Tüm dinlerin ortak yaşadığı bu coğrafyada nice mutlu bayramlara erişmek dileğiyle...

  52. K N

    Hristiyan Cemaatinin Paskalya Bayrami mubarek olsun. Baris huzur ve mutlukuk icince nice nice bayramlara

  53. Ali Veli

    ben de çocukluğumun kandillerini arıyorum. şu anda baya dinsizim ama ileride çocuklarıma kandil simiti alicam kesin, bayramlara da dine de saygılı olsunlar, ruhsuz ateistlik çok soğuk

  54. Star dust

    👏🏻👏🏻👏🏻

  55. Gayret Murat Durmaçalış

    Ah bayramları kutlarımda

  56. Gayret Murat Durmaçalış

    Tasvir kırıcıları unutmussunuz

  57. Mert 'MoveFaster' Alkan

    Bak ne güzel kutluyorlar. Mutlular bende sizin paskalya bayramınızı kutlarım.

  58. Fatih Bozkurt

    Keşke bıraktığınız o güzel semtlerde nüfuslarınız eski çoğunluğuna dönse..İstanbul tek dinli ve sıkıcı bir şehir oldu.

    c'est lui XVIII

    @Fatih Bozkurt Sen çok basit insanlardanin , belli. Neyse ben Türkleri bilirim. Siz araştıran toplum degilsiniz. Araştıran toplum olsaydın ateis olmazdın.

    Fatih Bozkurt

    c'est lui XVIII Sana cevap vermeyeceğim,psikolojik bir sorunun var belli ki,bye.

    Bay Oblomov

    c'est lui XVIII fransız çomarı aq akıllı olsa ateist olmazmış

    Simenzss

    @Fatih Bozkurt Çok yanlış yaptık şu suriyelileri alacağımıza Ukrayna da yaşayan 300 bin Hristiyan gagavuz Türkünü alsaydık özümüze döner kültürümüz şenlenir refahımız yükselirdi ama biz gittik çöl maymunlarını aldık hemde 5 milyon tane

    Fatih Bozkurt

    Simenzss Gagavuz Türkleri,Moldova'da değil miydi ya🤔 Yıllar önce bir belgeselde izlemiştim,malesef gençler Türk olduklarından utandıkları için toplum içinde türkçe konuşmadıklarını söylüyorlardı.Tabi şimdi Balkanlar deli gibi türk dizileri izlediklerini için tersine dönmüş olabilir durum:)

  59. Krillin 1993

    Sizce Türkiyede Ermenilere, Yahudilere, Hristiyanlara ve Yunanlara karşı nefret ne zaman bittecek? Ben her insanı seviyorum ne olursa olsun. Paskalya bayramınız kutlu olsun değerli hristiyan kardeşlerim. Sizi çok seviyorum 😊

    Tuğrul

    Nefret yok. En azindan Türkler nefret etmiyor.

    Krillin 1993

    @Tuğrul Türkiyede azınlıklara karşı nefret var. Museviler muse dergileri bir mavi kılıfında post ile yollamak zorundalar mesela. Yoksa musevi gazeteler herhangi insanlardan yırtılıyorlar. Insan olmaya hak vermiyorlar. Din özgürlüğe karşı çıkan çok var Türkiyede...hele Istanbulda bunu görüyorum maalesef. Ermeni tohumu Bulgar tohumu söyliyerek hristiyan insanları dışlıyorlar. Çok üzücü bir durum ve bir gerçek.

    Jsjsils Vdmsksvs

    Tuğrul 80 milyon insanin kafasinda misin? Bu ülkede çogunluga karsi, türke karsi bile nefret, ve ermeniye 1000 kat daha fazla var

  60. NO MANY A.Ş

    Bir Alevi olarak paskalya bayramınızı en içten dileklerimle kutlar sağlık huzur mutluluk getirmesini temenni ederim iyi ki varsınız güzel insanlar

  61. Sami Nas

    paskalya yortunuz kutlu olsunn. barış huzur içinde nice bayramlara

  62. hakan ak

    Ortodoks hristiyan vatandaşlarımızın paskalya bayramı kutlu olsun. Bu topraklar üzerinde kardeşçe yaşama dileğiyle. Bu arada adamın Allah demesine takılan kişiler onların da bu ülkede doğduğu, bu ülke in kültürüyle beraber yaşadığı, okuduğu, askere gittiği ve iş yaptığı gerçeğini unutuyorlar.

    hakan ak

    Jsjsils Vdmsksvs ailemde asker olmasından ve Rum kökenli arkadaşlarım ve komşularımızın askerlik yaptığından dolayı biliyorum bende. Elbette kalmadı ya asimile ediliyorlar yada artık bırakıp gittiler. Bozcaada ve Gökçeada gibi en eski Rum adalarında bile artık Rumlar kalmak istemiyor. Olanların da doğru düzgün ne can nede mal güvencesi yok. Yaşayanlarda aşırı milliyetçilik ve tek bir kabulü gibi durumda gizleniyorlar. Dışardan gelen yabancıya hoş görülüler ama bu ülkede doğup büyüyene tahammülleri yok. Kaldı ki bizim halkımız daha neye inandığını bile tam bilmiyorken başka bir dini öğrenip saygı duymasını beklemekte biraz komik geliyor bana. Ben Türkçenin dil kökenini ve ait olduğu dil ailesi bakımından Ortadoğulu diller grubuna girmiyor diyorum ya 😅 Ortadoğu dilleri ve kökenleri sağdan sola yazılıp okunurken Türkçe dil kökeni bakımından soldan sağa yazılıyor, ek aldıkça anlam kayması yaşamıyor, eş anlamları fazla var falan 😅 dil bilgim okulda öğretildiği kadar

    Ufuk Öztürk

    @Tuğrul Kardeşim karaman türkümü kaldı ayrıca ne asimilesi onlarda türk.Dinsel olarak diyorsanda karaman devleti sünni idi.

    Tuğrul

    @Ufuk Öztürk Bilmediğin konular hakkında konuşmamanı rica ediyorum.

    Ufuk Öztürk

    @Tuğrul Hangisi hakkında bahsediyorsun ,eğer karamanların türk olduğunu reddediyorsan tarihin içinden geçmiş olursun.Hıristiyanlardı diyorsan evet halkın bir kısmı ortodoks hıristiyandı onlar da günümüze kadar asimile olmustur benim memlekette karaman bolgesindeki bir şehir ve 1 tane bile hıristiyan göremedim hayatım boyunca.

    Tuğrul

    @Ufuk Öztürk Yahu Karaman hristiyan Türkleri mübadeleye uğradı zaten birazcık araştırma yapsanız keşke konu hakkında konuşmadan.

  63. Soyhan efe

    Paskalya bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum Bursa'dan selamlar.

  64. Sevinc Karib

    DW nasıl okunuyor?

    Sevkan Demir

    Doctor Who.. (daktıı huu)

    fossacakyuz

    douçe vele

  65. serhat inam

    Allah saglik versin yine nasip etsin dedi adam.bu adam mi hristiyan 😀😅 son 20 sn izleyin

    Xayo 7

    serhat inam Evet, Hristiyan. Üç semavî dinde de Allâh tektir. Müslümanlar “Allâh” diyor, Museviler “Elohim” diyor, Hristiyanların çoğu kendi dillerine göre adlandırıyor ama özde aynı şeydir sadece adı farklıdır. “Allâh” demesine şaşırmayın yani :) Mutlu Pastalyalar! 🐇

    serhat inam

    @Xayo 7 peki nasib kelimesi de mi hristiyanlikta var ..

    serhat inam

    @Xayo 7 birsey daha sormak istiyorum yumurtayi anladimda tavsan ne alaka yumurtayla tavsanin ne alakasi var paskalya deyince akla neden tavsan geliyo hikayesi nedir

    Xayo 7

    serhat inam Nasip sözcüğü büyük ihtimalle Arapça kökenli bir Türkçe sözcüktür. Beyefendi İstanbul’da yaşıyor ve doğal olarak ana dilinin yanında Türkçe de konuşuyor. Nasip sözcüğünü kullanması onun Hristiyanlığını tartışma konusu yapmaz. “Nasip” sözcüğü sadece Müslümanların tekelinde olan bir sözcük değildir, Türkçe konuşabilen bir Hristiyan da kullanabilir, bir Yahudi de kullanabilir veyahut bi Budist de kullanabilir çünkü Türkçeye ait bi sözcüktür.

    Xayo 7

    serhat inam Tavşanla ilişiği nedir bilmiyorum ama Hristiyanlar Paskalya’da sık sık kullanıyor tavşan ve yumurtayı. Bu konu hakkında bilgim yok. İnternetten araştırmak en iyisi olur, öğrenmiş oluruz :)

  66. Dedikoducu Teyze

    Dini bildiğini sanan cahilin biri yine günah der haram der işte bunu diyen kişi insanları zıt ve tezat düşürme çabasındadır işte bu haramdır günahtır

    Dedikoducu Teyze

    Bayramları ve bayramınız mübarek olsun ❤️😇

  67. Nur

    Sonda adam hadi bakalımm Allah sağlık versin mi diyor ben mi yanlış duyuyorum hfudbrufudh Bu arada hristiyan kardeslerimizin paskalya bayramları kutlu olsun !

    MODERATÖR

    Aynen benim dikkatimi de çekti.Bizim sorunumuz (müslümanlar olarak) bu.Bizimkilerin yanında Tanrı desen kıyamet kopar,şirk koşuyorsun derler.Adam gayet nezih bir şekilde Allah diyerek temennide bulunuyor,hiç gocunmadan.Keşke şu medeniyetin binde birini bizim hanzolar da alabilseydi.

    Nur

    @MODERATÖR ahh keşke, neyse tanrı Türkü korusun dsdskfkfd

    Jsjsils Vdmsksvs

    Allah=Tanri demek. Dilimizde iki farkli versyon var. Muslumanda olsan yahudi de olsan hristiyan da olsan (tek dinli bir dine mensupsan) bu iki kelimeyi kullanabilirsin ve günaha girmezsin çünkü bu dinlerde dilim hiç bir önemi yok.

  68. Son Kurşun

    Şunlara gayrimüslim demeyi bırakın onlar bizim vatandaşımız kardeşimiz... sizleri kınıyorum dw haber

    humming bird

    kelimeyi dw haber icat etti sanki.. bi tuhafsınız

    Tino Tarantino

    Kürtlere hindistandan iran a gelip farslaşan yabani çingene kabilesi desek daha doğru olur

    Tino Tarantino

    Kürtleri siktir et Yaşasın Zazalar

    mustafa Yıldız

    @Tino Tarantino ulan köpek benim hindistan dan gelmediğim kesin çingene saygım var ama çingene olmadığımda kesin! peki sen nesin bozkır yobazı kıran döken yakan yıkan tarihin bunlarla dolu it ta ki 1955 kadar ki burda yazmaklada bitmez bir aynada kendi tarihine bak bozkır yobazı 1000 yıl öncesine kadar köy evi dahi yapmayı bilmeyen

    Ayse Avcu

    Biraz bilgilen musluman olmayana gayrimuslim denir

  69. morning star

    kardeşçe nice paskalya nica ramazan bayramları nice kurban bayramları nice newrozlar nice kardeşliklereee ....

  70. Volkan Tuncay

    Allah ın islamla değil Arapçayla ilgisi var. Bağzı arkadaşlar şaşırmış abinin Allah demesine. Hristiyan araplar da allah der bu arada.

    fossacakyuz

    Bu çoğrafya da yaşayanlar diyor.

  71. HeadShotChannel

    5:05 allah sağlık versin

    Ouz Sevin

    Onlarda Allah'a inandığı için olabilir mi ha Sherlock?

  72. Ege Ertan

    5.04 abi diyor ki Allah sağlık versin 😂😂😂

  73. Ömer Deniz

    Hrıstiyan vatandaşlarimizin paskalya bayramını kutlarım. Beraber elele nice paskalyalar gorelim.

  74. KoSeKu

    bu rum kadınların hepsinin saçı kısa

  75. Kadir Can Akbulut

    Ben ateistim tüm hristiyanların bayramını kutluyorum

    Maho Aga

    Peki müslümanların bayramını kutluyormusun

    Kadir Can Akbulut

    Maho Aga evet

    Maho Aga

    @Kadir Can Akbulut Teşekkürler 😊

    jhezhi

    sen ateist felan değilsin lan

    Maho Aga

    @jhezhi Neden

  76. Hz ZEUS

    Hiç öyle hala istanbulda paskalya kutlanıyormuş gibi göstermeye çalışmayın hiç bir semtte paskalya kutlamaları yok, istanbulun hiç bir sokağında bir süsleme veya şenlik yok, hiç bir siyasi çıkıp bayramımızı kutlamıyor. Azınlık okullarında 1 haftalık tatil var ama azınlıklara işyerlerinden bayram izni verilmiyor. Zaten hepsi bir avuç insan var onlarda evlerinde kutluyorlar televizyonu açtıklarında da karşılarına kendilerine Haçlı artıkları, Bizans heveslileri, Neo- Nazi bozuntuları diyen bir cumhurbaşkanı çıkıyor.

  77. Arthur Ateş

    Ne güzel işte çocuklar mutlu hristiyanlar da bir sevinç böyle olmalı işte herkes Tanrı'ya inanıyor ne güzel

  78. ibrahim demirci

    Paskalya bayramınız kutlu olsun

  79. josef k.

    bayramlarınızı hep barış ve mutluluk içinde kutlamanız dileklerimle...

  80. Sadra Kara

    5:05 adam rôlden çıktı hehe

    Işık Can

    Hristiyanların da Tanrıya inanıyor ve kendisi *Hristiyan* musluman toplumun sözleri aklında kalmış yani söylemesi normal rol değil.

  81. Sinan

    Paskalya bayramızı kutluyorum sizleri seven bir müslüman olarak.Sağlıkla,huzurla...

    decayed cake

    @David Legend türk kahvesi dediğin şey de arap kahvesinin neredeyse aynısı, türk kahvesinde sadece baharatlar yok. araplardan mı türklere geçti, yoksa osmanlıdan araplara geçmiş olabilir mi?? evet, araplardan osmanlıya geçti? osmanlıda araplardan geçmeyen ne var??

    David Legend

    @decayed cake https://tr.m.wikipedia.org/wiki/El-Cezeri

    David Legend

    @decayed cake neyin Araplardan aldığımız ve almadığımız senden daha iyi biliyorum

    decayed cake

    @David Legend nasıl daha iyi biliyomuşsun, merak ediyoyrum bilmediğim bişey var mı, anlatsana. konu o değildi de zaten, kafa yıkama olayına örnek diye verdim, ortada aziz türk milleti diye bişey yok, kendi kültürünü tamamen kaybetmiş, asimile olmuş, ne benliği, kültürü olan bi insan topluluğu türkiyedekiler. ve dünyanın en medeniyetsiz, vahşi, rezil insan topluluklarından biri. senelerce batının ahlaksızlığı diye beyinleri yıkandı bu çomarların, gerçeklik ise tam tersiydi, iş ahlakı, onur, edep hepsi avrupanın gelişmiş ülkelerinde hat safhada, bizimkilerin ahlak dedikleri anca uçkurlarıyla kafayı bozduklarından. celal şengör ün de dediği gibi, türkiye afganistan gibi ilkel bi yerdir

    decayed cake

    @halstørklæde Kommune engin kim??? dediklerimin hiç birinde gerçek olmayan zerre bişey yok, mal senin anandır

  82. DeusInsanus

    Tüm hristiyan aleminin paskalya bayramı kutlu olsun 🙂

  83. Sadra Kara

    Religions in 2k19 lol

    SoleNero21

    Çok komiksin ingiliz beyi, peki bunu Türkçe yazamadın mı ? Baban gavur mu

    Sadra Kara

    @SoleNero21 ahahhaah baban kedimi ahahahhaah

    Mermimo Momo

    SoleNero21 gavur mu demen gereksizdi. 2019 oldu artık. Lütfen o gavur bu gavur diye savurmayın şu lanet kelimeyi. Hepimiz insanız. Kardeşiz. Ama bir yerde katılıyorum, Sadra arkadaş sadece biraz 'havalı' olmak için İngilizce yazmış gibi. :)

  84. Paul Walker

    Türkiye'nin TRT si bakta utan utan her ay 3 kusur faturalardan hırsızlık yapmasını biliyorsun ama hizmet yok

    Sinan

    Trt, akp'nin,müslüman görünüpte münafık olanların çiftliği,sen onlara bakma kardeşim.İşid kafalı zalimlerden bişey bekleme.Olması gereken bu değil.Adalet ve hoşgörü , demokrasi ve cumhuriyet hedefimiz.

    Onurcan Tuşcan

    Konuyla alakası yok ama TRT Avaz'da güzel belgeseller oluyor bence YouTube'a da atıyorlar

    Sinan

    @Onurcan Tuşcan Genel zihniyet problemli,devamlı akp söyleminde bulunan ve taraflı bir yayın ilkesi...Azda olsa iyi şeyler vardır,fakat %90 kadro akp'li ve program içerikleri Tayyibanizm empoze ediyor...

    Onurcan Tuşcan

    @Sinan TRT Türk ve TRT1 den bahsediyorsan öyledir fakat TRT Avazın bazı belgesellerini izliyorum ve böyle bir şeye rastlamadım diğer programlarında olabilir ama belgeselde zaten isteseler de böyle bir şey yapamazlar ki.

    İlhan Karacelik

    Sinan ne diyonlan sen değişik TRT world TRT belgesel TRT avaz on numara kanallar tilki tv ye benzemez

  85. EKREM CANBULAT

    DELİYE HER GÜN BAYRAM :)))

    YER 6

    Bayramın mübarek olsun bilader o zaman

  86. Msln Drdyk

    Hristiyan Dostlarımın Paskalya Bayramını Kutlarım 🎁🍝🎉 Feriköy'e Sevgiler ❤

  87. tigrat tigrat

    Hristiyan yurttaşların paskalyaları kutlu olsun. Srilanka'da paskalya sırasında vuku bulmuş saldırıların acısını paylaşıyoruz.

  88. SERKAN POLATER

    👏 herkes istediği dini yaşayabilmeli 👏👏👏👍

    hakan ak

    sepol07 sepol07 öyle olması gerekiyor zaten kaldı ki anayasa ile bu güvence altında ama gerçekte öyle olmuyor maalesef. Başka dinden olan yada inanmayana illa bir dini empoze etme çabası var bu halkın.

  89. Neyyir Nevcivan

    1:51 ev telefonu gördüm artık hiçbir evde bulunmayan...

    Neyyir Nevcivan

    Jack Eisenberg whatsapp da var :)

  90. Nurettin Özbek

    5:04 te Allah saģlik versin dedi yala tanrı falan anlarimda Allah deyince bi garip geldi

    Nurettin Özbek

    belki söylediklerinin bellibir kisminda haklilik olabilir.Ancak beni ilgilendiren kismı ise teist dinlerin cogu tek tanriyi kabul etmekte ve kendinlerine göre Tanrilarina isim vermektedir.tanrı bir genel isimdir yani daha kapsamlı olmaktadır.tanri dedigi zaman bence daha yakin gelmekte onlara.ama Allah dediģimiz zaman tek bir dine ait oldugu ve cogu musluman ulkede kabul edilmektedir.mesela ben iranda yaşadım ve oradada tanri=khoda denmekte kullanim olanagi cok sık olmamakla birlikte cogu kisi allah diyor.simdi burda hristiyan ermeni veya rumlarin beni yanlis anlamalarinida istemiyorum.uzun bir birliktelikten dolayi kisilerin kulturel olarak etkilenmesinden Allah demesi beni sahsi olarak ilgilendirmiyor.sonucta onlarin agzi istedigini der.bide tanrinin manasi tapilan ilah anlamina geliyormus.

    Saudade

    Allah arapça değil bir özel isimdir Yaratıcı'nın 99 isminden biri Allahdir

    Jsjsils Vdmsksvs

    Allah evet arapça kökenli bir kelimedir ama bu demek degil ki hristiyanlar kullanamaz. Arap irkin tümü musluman bile degil, suriyede milyonlarca hristiyan arap var ve dillerinde Allah Allah demek dolayisiyla Allah diyecekler. Ülkemizde ki Hristiyanlar türkçe konusuyorlarsa eger iki seçenekleri var çünkü dilimizde iki kelime Tanri ve Allah ayni seyi ifade ediyor. Hatirlatmakta da fayda var Tanri kelimesini türkçe kosusan muslumanlarda kullanabilir, ki bazilari kullaniyor

    Jsjsils Vdmsksvs

    Allah evet arapça kökenli bir kelimedir ama bu demek degil ki hristiyanlar kullanamaz. Arap irkin tümü musluman bile degil, suriyede milyonlarca hristiyan arap var ve dillerinde Allah Allah demek dolayisiyla Allah diyecekler. Ülkemizde ki Hristiyanlar türkçe konusuyorlarsa eger iki seçenekleri var çünkü dilimizde iki kelime Tanri ve Allah ayni seyi ifade ediyor. Hatirlatmakta da fayda var Tanri kelimesini türkçe kosusan muslumanlarda kullanabilir, ki bazilari kullaniyor

    Jsjsils Vdmsksvs

    Allah evet arapça kökenli bir kelimedir ama bu demek degil ki hristiyanlar kullanamaz. Arap irkin tümü musluman bile degil, suriyede milyonlarca hristiyan arap var ve dillerinde Allah Allah demek dolayisiyla Allah diyecekler. Ülkemizde ki Hristiyanlar türkçe konusuyorlarsa eger iki seçenekleri var çünkü dilimizde iki kelime Tanri ve Allah ayni seyi ifade ediyor. Hatirlatmakta da fayda var Tanri kelimesini türkçe kosusan muslumanlarda kullanabilir, ki bazilari kullaniyor

  91. Yalnız Filozof

    Adam 5:04 de allah sağlık versin diyor 😁😄

    Parqual

    İnandığınız yaratıcıya bir isim vermek bu kadar önemli olmamalıdır ("Allah" denmesine takıldığınız için yazıyorum önyargıda bulunduğumu düşünmenizi istemem), önemli olan nasıl anlayıp yorumladığınızdır.

    Yalnız Filozof

    @Parqual ben sadece hristiyanların çoğunluğu allah demediği için garibime gelmişti o yüzden yazdım çok haklısınız eğer yanlış bir şey dediysem özür dilerim 🙏

    Parqual

    ​@Yalnız Filozof Rica ederim, düşünmeniz yeterli.

    Tuğrul

    @Yalnız Filozof Gagauz Türkleri Allah der.

    mavirda buyruk

    Aynen biz Zazalar da Allah'a Homa diyoruz. Çok da kurcalamamak lazım. Bir Türk de Allah'a Tanrı diyebilir

  92. Ertan Akkoç

    Paskalya ve cadılar bayramını bizimde kutlamamız lâzım çok güzel eğlenceli

    SoleNero21

    @Mücahit Enes Kına yoo, sen o ateistleri nerede gördün ? Hiç öyle bi durum yok

    Mücahit Enes Kına

    @SoleNero21 en yakın arkadaşımdan

    hakan ak

    Mücahit Enes Kına evet. Rum komşularımız var. Hangi dinin bayramı olduğuna bakılmaksızın bayram ziyaretleri yapılır bayramlar kutlarız biz Gökçeada’da.

    hakan ak

    Ertan Akkoç cadılar bayramı eğlence amaçlı güzel ama katoliklerin sonradan çıkardığı bir bayram yani dini bir geçmişi veya dayanağı yok.

    Tuğrul

    @Mücahit Enes Kına Gelenek olmuş zaten . Müslümanlık Türklerde akli basinda Türklerde kültürel forma dönmüştür

  93. Ömer Acikel

    Tüm Hristiyan vatandaşlarımizin bayramı kutlu olsun nice mutlu bayramlara

    Özgürlük Gemisi

    @Serdar YILDIRIM bende senin paskalya bayramını kutlarım isana bolca dua et

    Özgürlük Gemisi

    ​@Serdar YILDIRIM Adam Hristiyan vatandaşlarımızın bayramını kutlamış yani hristiyanım diye bir şey demedi ama sen adama Hristiyan şeklinde hitap etmişsin. Asıl sıkıntı sende

  94. Ömer Durgun

    Dw hayırdır inşallah sen böyle haber yaparmıydın? Diktatör faşist Erdoğan Hristiyanların boyadığı yumurtayı pişirip yedi falan gibisinden haberler yapman lazım.

    Mücahit Enes Kına

    aynen işi gücü Erdoğan'ı kotulemek

    Mermimo Momo

    Mücahit Enes Kına kötülensin de. Aptal öküzler. Mahvettiniz bu ülkeyi. Padişah Tayyip'iniz de, siz de.

  95. Bomberjack

    Mutlu paskalyalar

  96. esc love

    Nevruz bayramina benziyor aslinda o 21 mart yumurta boyanir boyle tokusturulur fln

    Sener Sen

    Yanliş bir bilgi bu.. ezidiler 5000 senedir fazla kizil carşambayi yani carşem sor her yil 17/18. 04 kutliyor.. onlar yumurtalar her çeşit renkle boganiyor cümkü onlar için yeni bir yil başliyor ve yumurata ve çesitli renkler dünyayi ve bahari simgeleniyor...

    esc love

    @Sener Sen nevruz bayrami zerdustlerden kalma asirlardir kutlanan bayram zaten o bayramda da yumurtalari boyle boyariz renkli resimli ve 21 mart 4 su yel od toprak carsambalari sonunda baharin gelisi kutalinir ve ben bayramin benzerligini soyledim. Suc nu yaptim? Yalnis bilgi ne demek?

    Sener Sen

    @esc love cümkü bir ezidi bayrami nevruz la veya zerdüduşt ila ahlakasi yok.. ezidiler zerdüduştlerden önçe vardi ve bu ezidilerin en eski ve kutsal bayramidir.. slmlar

    esc love

    @Sener Sen ben alakasi oldugunu ve ya bu bayramin calintinoldugunu mu soyledim? Dogru duzgun oku ve anla

    Sener Sen

    @esc love cawe mini

  97. Halit Özgür

    Bayramlarini hicbir engel olmadan kutlayabildiklerine sevindim.

    Doğukan Yağız Aslan

    Emin ol avrupada ki müslümanlardan burada ki hristiyan vatandaşlarımız daha rahat.

    Doğukan Yağız Aslan

    @Serdar YILDIRIM Olsun müslüman her zaman iyiliği savunmak zorundadır.

  98. Ressam

    Paskalya güzel bayram.



Sitemizde yayınlanmış olan videolar youtube sitesinden iframe olarak alınmaktadır. Sitemiz bu videoların içeriğinden sorumlu değildir.